Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Darbo teisė>Garantijos darbuotojams pagal bendrijos teisę komandiruotiems į užsienį
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Garantijos darbuotojams pagal bendrijos teisę komandiruotiems į užsienį

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728
Aprašymas

Garantijos pagal bendrijos teisę komandiruotiems į užsienį darbuotojams. Įvadas. Komandiruotė ir Lietuvos teisės aktai. Darbo kodeksas. Poįstatyminiai teisės aktai. Direktyva 96/71/EB. Direktyvos 96/71/EB įgyvendinimas. Europos Teisingumo Teismo praktika. Paslaugų direktyva. Kiti Bendrijos teisės aktai susiję su komandiruote. Tarybos reglamentas 259/68 (EEB, Euratomas, EAPB). Tarybos direktyva 90/641/Euratomas. Tarybos sprendimas 2003/479/EB. Išvados. Teisinis situacijos įvertinimas.

Ištrauka

Europos Sąjunga pirmiausiai yra ekonominio pobūdžio tarptautinė organizacija, paremta keturiomis pagrindinėmis laisvėmis – pamatinės EB steigimo sutarties normos dėl laisvo asmenų, paslaugų, kapitalo judėjimo etc. Bendrijos normos, skirtos laisvam darbuotojų judėjimui, pranoko savo pradinį kontekstą ir nuo pat Bendrijos įsteigimo šios normos tapo pagrindinėmis darbo santykių teisinio reguliavimo srityje, mat pats darbuotojų laisvas judėjimas kaip principas, įgaudamas vis naujų aspektų, pripažįstamas fundamentaliu Bendrijos teisės principu . Priežastis – ypatinga ekonominė reikšmė, t.y. būtinas elementas siekiant sukurti bendrąją rinką ir kartu su vadinamąja steigimosi laisve, laisvas darbuotojų judėjimas sudaro svarbiausią asmens judėjimo laisvės, vienos iš keturių pagrindinių bendrosios rinkos laisvių, elementą (EB sutarties 3 str. 1 d. c p., 14 str. 2d.). Darbuotojų judėjimo laisvės Bendrijos teisinį pagrindą sudaro Bendrijos pirminės teisės nuostatos EB sutarties 39 str. ir 40 str., reglamentuojantys visų profesijų ir veiklos sričių darbuotojų judėjimą. EB sutarties 39 str. 1 dalyje įtvirtinta, kad Bendrijoje įgyvendinamas laisvas darbuotojų judėjimas ir ši laisvė, kurios ribojimas pateisinamas tik viešosios tvarkos, visuomenės saugumo ir visuomenės sveikatos sumetimais (EB sutarties 39 str. 3 d.), apimdama daug aspektų, suteikia valstybių narių piliečiams teisę nevaržomai įsidarbinti kitos valstybės narės teritorijoje, teisę nebūti diskriminuojamam įsidarbinimo ar darbo sąlygų atžvilgiu, teisę apsigyventi kitoje valstybėje narėje įsidarbinimo laikotarpiu ir pan. Šie pirminės teisės nuostatų keliami reikalavimai yra išplėtoti Bendrijos antrinės teisės šaltinių: Tarybos Reglamento 1612/68/EEB dėl laisvo darbuotojų judėjimo Bendrijoje, Tarybos Reglamentas 312/76/EEB iš dalies pakeičiantis Reglamento 1612/68/EEB dėl laisvo darbuotojų judėjimo Bendrijoje nuostatas, susijusias su darbuotojų profesinių sąjungų teisėmis, Tarybos direktyva 68/360/EEB dėl valstybių narių darbuotojų bei jų šeimų judėjimo ir teisės apsigyventi Bendrijoje apribojimų panaikinimo ir pan. Tokiu reguliavimu siekiama sudaryti palankias sąlygas laisvam darbuotojų judėjimui Europos Sąjungos valstybėse narėse, stengiamasi pašalinti kliūtis, pavyzdžiu šis judėjimas gali būti varžomas vien todėl, kad neaišku, kokios darbo norminių teisės aktų nuostatos darbuotojams turėtų būti taikomos priimančioje šalyje, t.y. laisvas darbuotojų judėjimas gali būti varžomas, net ir ta apimtimi,
kuria pasireiškia komandiruotų asmenų teisinės padeties neapibrėžtumas.
2004 m. gegužės 1 d. Lietuva tapo visateise Europos Sąjungos nare, Stojimo sutartimi Lietuvos Respublika įsipareigojo stojimo momentu su nedidelėmis išimtimis (pvz., dėl pereinamųjų laikotarpių darbuotojų judėjimo srityje) perimti visą Europos Sąjungos acquis darbo teisės srityje, jį visiškai įgyvendinti ir taikyti savo teritorijoje. Savo įsipareigojimų vykdymą Lietuva gali užtikrinti iš esmės keliais būdais ir tai priklauso nuo Bendrijos teisės šaltinio, iš kurio kyla atitinkami reikalavimai. Europos Bendrijos pirminė teisė inkorporuojama į valstybių narių teisines sistemas ir yra jose taikoma, jos teisinės nuostatos valstybėse narėse galioja vienodai ir tiesiogiai bei naudojasi viršenybe net ir vėliau išleistos nacionalinės teisės atžvilgiu . Tai reiškia, kad įsigaliojus Stojimo sutarčiai, "EB sutartyje įtvirtintos tiesioginio veikimo ir taikymo darbo teisės normos, kaip ir tarptautinių sutarčių self-executing normos, tiesiogiai veiks ir bus taikomos Lietuvoje bei įgis viršenybę prieš nacionalinę teisę" . Bendrijos institucijų kompetencija leisti reglamentus kaip antrinės teisės šaltinius, darbo teisės srityje yra gana ribota (tik EB sutarties kompetencijos normų numatytais atvejais), nes būdama intensyviausia Bendrijos teisėkūros forma, visiškai išstumia arba apriboja iki minimumo nacionalinių teisės normų galiojimą – reglamentų perkėlimas į nacionalinę teisę yra nereikalingas. Bendrijos institucijoms atliekant darbo santykių teisinį reguliavimą svarbiausios yra direktyvos, nes jų nuostatos , palyginus su reglamentais, nėra skirtos tiesiogiai taikyti ir ne taip intensyviai veikia valstybių narių nacionalinę teisę. Tam, kad direktyvos tikslai būtų įgyvendinti, paprastai yra reikalingas nacionalinis teisės aktas. Pagal EB sutarties 249 straipsnį nacionalinėms institucijoms šiuo atveju paliekama laisvė pačioms pasirinkti direktyvų įgyvendinimo formas ir priemones, pvz., bendresniu požiūriu – visiškai naujų darbo teisės normų kūrimas arba galiojančių normų koregavimas. Darbo teisei reikšmingų nuostatų gali pasitaikyti ir kituose Bendrijos institucijų išleistuose teisės aktuose: sprendimuose, rekomendacijose, gairėse, nuomonėse ir kt.
Kalbant apie garantijas komandiruotiems į užsienį darbuotojams, bus remiamasi EB institucijų aktais, esant situacijai, kada jie yra įgyvendinti Lietuvos teisėje, bus pateikiama įgyvendintų aktų analizė, bet žinoma, pradžioje, kad būtų pasiektas kiek įmanoma platesnis šio instituto supratimas (daugiau akademine prasme), reikia pateikti Lietuvos teisės reglamentuojamus aspektus komandiruotų darbuotojų atžvilgiu, ir be to, kursinio darbo abi užduotys yra susijusios tai pirmoje dalyje bus paminėti ir su antra užduotimi susiję aspektai.
Tyrimo objektas: garantijos pagal Europos Bendrijos teisę komandiruotiems į užsienį darbuotojams; ką ir kodėl Bendrijos teisė šioje srityje reglamentuoja, šio reglamentavimo santykis su nacionaline teise.
Tyrimo dalykas: mokslinės literatūros, Europos Bendrijų antrinės teisės, jos įgyvendinimo Lietuvos teisėje bei travaux préparatoires aktų , taip pat Europos Teisingumo Teismo sprendimų analizė.
Tyrimo metu buvo taikomi istorinis, lingvistinis (gramatinis), dogmatinis, logi¬nės ir sisteminės analizės, lyginamasis ir kiti metodai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-08-17
DalykasDarbo teisės kursinis darbas
KategorijaTeisė >  Darbo teisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai56 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis59.19 KB
AutoriusRimvydas Zelionka
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasAsist. A. Šuminas
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Garantijos darbuotojams pagal bendrijos teise komandiruotiems i uzsieni [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Asist. A. Šuminas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą